Skrip Khutbah Pilihanraya DUN Manek Urai

Berdasarkan Pengisytiharan Mingguan Malaysia sempena Hari Minggu yang jatuh pada hari ini, maka dengan ini saya selaku Penyimpan Mohor BN Kartun ingin mengisytiharkan janji-janji Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed terhadap seluruh rakyat Manek Urai jika BN menang PRK DUN tersebut pada 14 Julai ini iaitu seperti yang berikut:


  • Kerajaan Pusat akan menjadikan Manek Urai sebagai 'anak angkat'.
  • Kawasan akan diberikan tumpuan khusus dari semua aspek terutama pembangunan infrastruktur sekiranya menjadi anak angkat kepada Kerajaan Pusat.
  • Menyeru penduduk mengambil kesempatan dari pilihan raya kecil berkenaan sekiranya mahu berubah dan menikmati kehidupan yang lebih baik berbanding sekarang.
  • Akan berusaha bersungguh-sungguh untuk pastikan nasib rakyat Manek Urai terbela yang rata-rata memerlukan banyak bantuan dari Kerajaan Pusat.

Sekian. Majulah Sukan Untuk Negara. Boleh bersurai.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kih Kih Kih. Skrip Khutbah Pilihanraya Kecil tak pernah tukaq-tukaq ka? Dari zaman Tok Kaduk dulu. Skrip universal multi-purpose. Tukar nama kawasan saja, ubah tarikh, nama orang dan jawatan - dah boleh pakai untuk mana-mana PRK sekalipun.

Kertas skrip dah lunyai kunin pun pakai lagi. BN kartun. Kih kih kih.

2 comments:

  • salam. masa ni kalau org manek urai nak demand apa-apa, elok una peluang sekarang. undi bab lain, macam biasa.

  • @bujal, salam. harap2 depa bijak memanipulasi keadaan. bn terdesak merangkap desperate nak memang di situ. dah malu di merata tempat sebelum ini.

    aku suka nick hang.. komik yg aku suka zaman aku budak2 dulu. mana pi dogol, wak dojer etcs?

Post a Comment