Serangan Ilmu Hitam Dalam Politik Indonesia

Indonesia terkenal dengan ilmu kebatinan yang tinggi. Ada yang hitam, ada yang putih dan ada pula yang kelabu asap. Ilmu hitam berbentuk ganas dan cuba menyiksa mangsa, berasaskan dukun yang rapat dengan jin syaitan, penuh khurafat dan syirik. Manakala ilmu putih lebih berasaskan mempertahankan diri, serta berasas pada amalan dari guru mursyid yang mengikut Al-Quran dan sunnah. Jenis ilmu kelabu asap pula ilmu pemuhong ciptaan sendiri yang menipu orang, konon saja pandai ilmu dunia dan akhirat.

Menjelang Pilihanraya Presiden 8 Julai ini, bibit-bibit penggunaan ilmu hitam keluar lagi. Kali ini, bukan di peringkat desa atau kacamatan, tetapi di peringkat tertinggi - calon presiden.

Presiden Indonesia - Susilo Bambang YudhoyonoPenyandang presiden dan calon presiden Susilo Bambang Yudhoyono menghadapi satu lagi "musuh", selain daripada naib presiden dan bekas presiden menjelang pilihan raya presiden 8 Julai.

Beliau mendakwa ilmu hitam digunakan oleh musuhnya untuk menghalang usahanya untuk kekal memegang jawatan itu bagi penggal kedua lima tahun yang akan berakhir pada 2014.

"Ini ialah musim pilihan raya. Ramai yang mengamalkan ilmu hitam. Malahan keluarga saya dapat merasai kesannya. Ia luarbiasa. Banyak kaedah (ilmu hitam) digunakan," katanya kepada 3,000 peserta pada majlis doa selamat di kediaman peribadinya di Cikeas, Bogor.

Katanya beliau sentiasa membaca ayat suci al-Quran sebagai cara untuk melindungi dirinya daripada serangan ilmu hitam daripada pencabarnya.

"Saya membuat kesimpulan bahawa hanya melalui doa dan bacaan ayat suci boleh menghalang serangan ilmu hitam. Misalnya, malam Jumaat lepas, saya sentiasa membaca ayat suci al Quran sepanjang jalan ke venue debat (pusingan ketiga dan akhir debat presiden), bersama-sama isteri saya, pembantu dan pemandu," katanya dipetik oleh agensi berita Antara.

Susilo telah meminta peserta pada majlis doa selamat itu yang datang dari beberapa bandaraya di Jawa, mendoakan kesejahteraan negara agar terus menikmati pertumbuhan dan pembangunan pesat. Beliau juga meminta mereka berdoa bagi pilihan raya presiden berjalan secara demokrasi, aman, lancar dan teratur.

"Saya juga meminta anda semua berdoa supaya kempen pilihan raya ini bebas daripada fitnah dan ilmu hitam, keganasan dan apa juga taktik kotor," kata penyandang presiden itu yang dicabar oleh naib presiden Jusuf Kalla dan bekas presiden Megawati Soekarnoputri dalam pilihan raya presiden, membabitkan 175 juta pengundi berdaftar.


Hrm.. jika berita ini benar, aku tengok musuh politik Susilo untuk Presiden hanya dua orang. Jusof Kalla dari Parti Golkar, tinggalan Suharto. Megawati pulak tinggalan Sukarno. Fikirlah sendiri.

Itu di Indonesia.. Macamana di Malaysia? Setakat ini, aku tak pernah dengar calon PAS, DAP atau PKR bermain dengan ilmu hitam. Tapi kalau BN memang ada. Contoh tak boleh dilupa, ialah seorang Datuk ADUN yang dikerat-kerat oleh sekumpulan pengamal ilmu hitam di Pahang tak lama dulu. Semuanya dihukum gantung sampai mati.

Yang menarik, semuanya mati juga. Tiada yang kebal dengan kapak atau tali gantung. Janji Allah tetap benar.

Selain itu, sebenarnya ada lagi.. tapi tak payah ceritalah.. faham-faham sendirilah. Cuma aku berharap, tiada lagilah manusia yang kata dia beragama Islam di bumi Malaysia ini tapi masih amalkan dan bergantung pada ilmu-ilmu sedemikian. Guna ilmu hitam orang asli ka, siam ka, sami hindu ka, melayu ka, indonesia ka - tempatan atau impot : semuanya mencelakakan diri dan orang lain.

Tiada faedah, boleh kufur. Buruk kesudahan di dunia, buruk kesudahan di akhirat. Na'udzubillah.

1 comments:

Post a Comment