Retreat BN : Pemukiman atau Berundur?

Bernama mengesahkan Retreat UMNO dibuat juga di hotel Subang Jaya selama 2 hari. Hebat.. semua menteri kabinet berkampung di situ, wajib hadir tanpa gagal. Konon nak mesyuarat tentang KPI. Polis dan pengawal keselamatan hotel tak bagi wartawan mana pun masuk. Kih kih.

Tapi Pengarah Urusan Khazanah Nasional Bhd Tan Sri Azman Mokhtar boleh masuk pulak? Ada ting-tong apa-apa ka kat hotel tu? Woit .. duit rakyat semua tuh! Jangan hangpa godam tak tentu pasai.

Kenapa Perlu KPI ?

Pada aku, KPI kerahan Najib itu hanya dokumentasi. Konon sebagai penunjuk prestasi dan pencapaian para menteri. Piirah, ingat dia sanggup tunjuk siapa menteri paling cemerlang dan menteri paling mangkuk? Sorok bawah karpet adalah..

Yang lebih penting sebenarnya adalah hasil - dan hasil itu mestilah menjurus pada kebajikan rakyat. Kalau suara rakyat pun tak dijenguk, tak didengar.. KPI tu jadi menatang haram apa?

BN makin risau dengan PR. Pakatan Rakyat dah buat kabinet bayangan, seperti terpapar dalam Sinar Harian semalam. Ianya bukan kabinet PR untuk PRU akan datang, tapi sebagai juru audit pentadbiran BN. Yang ini yang Najib amat takut. . Dan ini yang memaksa Najib mengerah semua menterinya buat kerja betul-betul.. Kih kih kih.. barulah ada 'check & balance'. Tahniah PR!

Ada satu komen negatif yang panjang oleh Dr. Mashitah Karut (yang saman jiran sebelah rumah, kawan sepejabat suatu masa dulu) dan satu komen positif yang ringkas oleh Timb. Menteri Pengajian Tinggi.. di sini.

Berkaitan: Senarai Jawatankuasa Ahli Parlimen PR Mengikut Kementerian

0 comments:

Post a Comment