Manek Urai - Polis Berkampung Elektrik Terganggu

Hrm.. dianggarkan 30,000 orang luar bertandang ke Manek Urai. Ada yang penyokong PAS, ada penyokong BN, ada yang wartawan, ada yang berkecuali. Semuanya bertumpu ke situ dengan menagih keperluan elektrik untuk kegunaan komunikasi dan peribadi. Semalam penduduk Manik Urai dan Kampung Laloh merungut berikutan kerap berlaku bekalan elektrik terputus di kawasan mereka sejak beberapa hari lalu.

Dakwa penduduk, ada beberapa faktor penyumbang kepada terputusnya bekalan elektrik yang antaranya termasuk penempatan sementara pihak berkuasa di Kampung Laloh menyebabkan pertambahan keperluan tenaga elektrik.


Rupanya, gerombolan fasa pertama seramai 1,558 orang polis dah masuk. Hishammuddin, Menteri Dapoq kata, khemah depa pakai generator.. Cuba pi check, ada ka tangki minyak dekat khemah sementara polis tu? Ada ka bunyi generator? Kalau tak dak, sah 'that minister son of the prime minister' nak temberang. Kalau kat Bukit Gantang dulu, belakang pekan Trong - khemah-khemah putih tu pakai aircond wooo...

Dah la masuk menakutkan orang, menyusahkan orang kampung pulak. Isk. Apa ka jenih..
/div>

0 comments:

Post a Comment