Najib Yang Gila Babi Punya Sibuk

Kih kih.. Tadi terbaca artikel Kuda Kepang - tulisan Ruhanie Ahmad, hardcore UMNO. Cerita pasal isu laman web Gajah Putih Perdana Menteri : E-MaklumBalas PM. Hangpa pernah masuk situ? Kih kih.. Nak daftar di laman itu: kena bubuh nama penuh, IC, pekerjaan, no. telefon... Haram jadah.

Kononnya Najib tak jawab-jawab komen rakyat di situ.. Najib tak sibuk? Atau memang gila babi punya sibuk ? Kih kih kih.
Saturday, July 04, 2009

E-Maklum Balas PM Malaysia Tak Berfungsi?

Semalam saya menerima email daripada seorang Hamba Allah yang pernah menyandang jawatan tinggi dalam sektor pendidikan awam. Beliau memperkenalkan dirinya. Tetapi, kerana blog beliau masih bertopeng, identiti beliau tidak akan saya dedahkan di sini. Bagaimanapun, saya berikan indikasi bahawa beliau adalah seorang yang pernah berjasa besar dalam sektor pendidikan negara dan bergelar Dato’.

Mesej blogger VIP ini ditujukan khas kepada Datuk Seri Najib Tun Razak. Kandungannya adalah seperti yang tersiar di dalam posting di blog beliau, Jumaat, 3 Julai 2009, yang boleh diakses di: luahfikiran.blogspot.com. Sinopsisnya adalah: “MANA PERGI JANJI KERAJAAN BERJIWA RAKYAT? ADUAN KEPADA PERDANA MENTERI TIDAK MENDAPAT RESPONS!”

Saya yakin blogger VIP ini faham bahawa apa yang beliau alami bukannya akibat tindakan PM yang disengajakan. Sebaliknya, mungkin terdapat aral melintang di pihak web-master atau moderator kepada E-Maklumbalas yang bertugas untuk PM.

Saya harap menerusi posting ini, webmaster atau moderator E-Maklumbalas PM akan segera bertindak dengan sewajarnya. Para pegawai PM yang membaca blog ini juga seharusnya bertindak dengan secepat mungkin kerana blogger yang mengirimkan masalahnya kepada saya ini berbuat demikian atas semangat dan prinsip 1Malaysia Rakyat Diutamakan! – Ruhanie Ahmad.

Komen aku:
  • Kalau Najib tak sibuk, tentu dia akan jawab semua permasalahan rakyat yang dituju terus kepadanya. Jawapannya tentu padat dan cepat. Tak akan timbul isu kat atas.
  • Kalau Najib tak sibuk, mengapa dia upah webmaster dan moderator untuk running laman tersebut? Kih kih.
  • Kalau Najib tak sibuk, tentu dia tak ke sana dan ke sini dalam satu hari. Budak-budak tengok berita tv pun boleh cerita. Kih kih kih. Bila dia ada masa jenguk laman tu?

Kesimpulannya, Najib amat sibuk.. sekali dengan moderator dan webmasternya, sekali dengan pegawai-pegawainya sekali. Sibuk apa? Sibuk jaga visinya 1Malaysia tapi Rakyat Dikebelakangkan.

Foto UMNO Najib AltantuyaWoit, kalau E-Maklumbalas itu direct untuk rakyat kepada PM, maknanya MESTI-lah PM jugak yang jawab apa yang rakyat kemukakan. Bukannya dijawab oleh puak webmaster, moderator atau pegawai tingkat-4 dia tuh! Itu penipu! Itu lepas tangan! Itu sistem Ali Baba!

Yang pasti, Najib kini banyak yang mengejarnya. Apa benda atau menatangnya, dia saja yang tahu..

1 comments:

  • Dari masuk web Najib, bagus ramai2 masuk blog nih. Dapat layan stim ngan melancap skali. Hah korang klik sini http://terlanjang.blogspot.com/ (jgn lupa pancut kat muka najib kat atas)

Post a Comment