Pecat Imam Lantikan Masjid - UMNO HARAM JADAH

Imam di Bukit Damansara yang dipecat susulan khutbah Jumaatnya menyeru "pemerintahan adil, telus dan cara yang betul" Februari lalu dah menerima surat pengesahan pemecatan. Kandungan surat bertandatangan pengerusi jawatankuasa kariah masjid Saidina Umar Al-Khattab, Datuk Wan Mansor Abdullah menyampaikan maksud:

  • tindakan dibuat selepas mendapat persetujuan Pengarah, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI).
  • berdasarkan Seksyen 12(1) Akta Pekerjaan yang menyebut "majikan boleh menamatkan perkhidmatan pekerja dengan memberi notis pada bila-bila masa."
  • imam tersebut layak dibayar pampasan bersamaan dua bulan gaji sebagai ganti notis

Terdahulu, Malaysiakini ada melaporkan tindakan tersebut berpunca dari seorang ahli parlimen BN yang menetap berhampiran masjid tersebut - beberapa ratus meter dari rumah lama Datuk Seri Anwar Ibrahim di Jalan Setiamurni 8 - yang mendengar khutbahnya pada 20 Februari.

Selama kira-kira 10 tahun berkhidmat di masjid berkenaan sejak 1 Disember 1998, Shamsul mendakwa tidak pernah mendapat teguran daripada ahli kariah kawasan itu. Susulan pemecatannya, bapa kepada dua anak itu dikehendaki mengosongkan rumah imam di Jalan Setiajasa, Bukit Damansara – milik masjid itu – sebelum 1 Julai ini.

Shamsul berstatus imam lantikan masjid dan bukannya kakitangan Jawi seperti dua lagi imam di masjid itu.

AHLI PARLIMEN BN MANA YANG PI SOLAT JUMAAT? KALAU TAK UMNO!
HARAM JADAH. KEPALA HOTAK HANGPA. BULI IMAM. BULI J/K MASJID. BULI ISLAM.
JENIS TAK BOLEH DITEGUR?

0 comments:

Post a Comment