Harga Diri Dia RM 3 Juta Sahaja ?

Salah seorang bekas exco Pakatan Rakyat yang menjadi ADUN Bebas di dakwa telah menerima habuan sebanyak RM3 juta daripada Perdana Menteri Najib Razak kerana keluar daripada Parti Keadilan Rakyat dan menyokong Barisan Nasional. Ahli Parlimen Gopeng Dr Lee Boon Chye ketika mendedahkan perkara tersebut semasa berucap di Bukit Mertajam semalam berkata bekas exco itu telah menceritakan mengenai bayaran yang diterima beliau kepada seorang kawan yang dipercayai.

Malah Dr Lee berkata bekas exco tersebut juga merungut mengenai cara pembayaran kepada dibuat kerana Najib hanya membayar beliau secara ansuran dwi bulanan sebanyak RM100,000. Beliau yang juga Naib Presiden PKR berkata rasuah sebanyak RM3 juta tersebut diberi atas pesefahaman tuduhan rasuah terhadap bekas exco itu akan digugurkan sekiranya menyokong Umno dan BN.

"Kita akan tunggu dan lihat sama ada dakwaan ini benar atau tidak." katanya. [...]

(Selengkapnya di laman Biaq Pi Laa.. )
Harga diri setiap orang tidak ternilai. Maruah diri tidak boleh dijual beli. Namun begitu, tetap ada orang yang memurahkan dirinya untuk dilelong di pasar Baghdad untuk kesenangan yang sementara. 3 dirham saja. Ansuran 2 bulan sekali pulak tu! Dah la kena lelong, merungut pulak.. Kih kih kih.

Kesian pada kaum keluarga dia 7 keturunan tentang kisah ini.

1 comments:

Post a Comment