Bila Gendang Perang Salib Dah Berbunyi..

Dulu timbul isu perkataan 'Allah' oleh majalah Kristian mengusik sebahagian golongan muslim. Bagi aku, Allah itu Tuhan Semesta Alam. Ok.

Hari ini, laporan polis dibuat oleh 2 orang Nasrani Katolik terhadap majalah Al-Islam. Ini berikutan atas usaha penyamaran wartawan majalah itu ke dalam gereja untuk membongkar isu remaja murtad. Kononnya, kisah pemberian 'roti putih suci' diluah wartawan dan diambil foto telah menaikkan marah puak katolik itu.

Dengarnya pula, Bukit Aman akan ambil kes. Hrm.. ke mana arah lepas ini. Nak herot sana ka, atau nak herot sini..

Aku tak mau komen banyak. Takut nanti aku mula mencarut.. atau mula nak mengasah benda-benda yang dah lama tak diasah.

Baca sini. Baca juga Al-Islam Mei, 2009.

2 comments:

  • salam tuan Bukit

    menerima perintah..... biar apa pun... waima DARAH jadi taruhan...
    islam perlu dptahankan..

  • Salam Tuan,

    Saya selalu mengikut tulisan tuan. memang hebat tapi kalau boleh tuan tulis secara ikhlas hati kerana allah menyebarkan berita biar kena pada tempat dan masa dan jangan memilih bulu samada sebelah parti pemerentah ataupun kerajaan.

    Ingat, allah tahu niat tuan dan niat saya juga dalam apa jua pekerjaan. Moga kita semua dilindungi allah di bumi bertuah ini. Sama-sama kita perjuangkan islam.

    T.Kasih.

Post a Comment