Al-Fatihah Untuk Arwah ADUN Manek Urai dan Si-Nazak BN

Berita terkini - ADUN Manek Urai, Allahyarham Ismail Yaacob (60 tahun) meninggal dunia kerana sakit jantung kira-kira jam 5.55 subuh pagi tadi di hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Bharu, Kelantan. Allahyarham dimasukkan ke hospital itu untuk menerima rawatan sejak akhir bulan lepas.

Jenazah allahyarham dibawa ke rumahnya di Manek Urai Lama dan disembahyangkan di sebuah masjid dengan diimamkan oleh Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Kira-kira 2,000 orang menziarahi dan turut menyembahyangkan jenazah Ismail sebelum dikebumikan di tanah perkuburan Islam Manek Urai Lama selepas solat Jumaat.

  1. Al-Fatihah kepada Allahyarham. Semoga ruhnya diampuni & dirahmati Allah SWT. Takziah juga utk semua kaum keluarga, sanak saudara & sahabat handai beliau. Semoga ruh arwah ditempatkan di dalam golongan kaum mukminin yang berbakti. Bukankah memang ada janji Rasulullah untuk yang meninggal dunia pada hari Jumaat?

  2. Semoga perjuangan dan kepimpinan Allahyarham diganti Allah dengan perjuangan dan kepimpinan baru yang terus mengekalkan kecemerlangan PAS di Kelantan. Sebelum ini Allahyarham memenangi kerusi DUN Manik Urai pertama kali pada PRU 1986 dan telah memegang kerusi DUN tersebut selama 5 penggal.

  3. Urusan pilihanraya kali ini tentu ada. Takkan Najib 'the absolute loser' nak kata punca pilihanraya kali ini permainan politik PAS, seperti di Penanti? Apa-apa hal, elok BN tambahkan budget PRK mereka dengan 5 kontena Paracetamol 50g - ubat demam panadol. Bukan apa.. untuk kurangkan panas badan dok pikiaq, "mana la lagi nak PRK pulak lepas ni.."

0 comments:

Post a Comment